Reklamy outdoorowe, znane również jako reklamy zewnętrzne są jednym z najpowszechniejszych i najskuteczniejszych sposobów na efektywne rozpowszechnienie danej marki czy produktu. Reklamy outdoorowe skupiają się na zainteresowaniu konsumentów, którzy przebywają poza domem. Ten rodzaj reklam przyciąga uwagę podczas jazdy autem czy rowerem, spaceru, drogi do pracy, oczekiwaniu na przystanku czy podczas jazdy komunikacją miejską. Odpowiednia strategia marketingowa sprawia, że reklamy outdoorowe mogą przynieść firmie nawet trzykrotną wartość kwoty, jaką w nią zainwestowano.
Jakie czynniki mają największy wpływ na skuteczność reklamy outdoorowej?
Pierwszym, bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na efektywność reklamy outdoorowej jest jej zapamiętywalność. Poprzez reklamę zewnętrzną firmy budują swoją rozpoznawalność, która wraz z czasem rośnie i stabilizuje się na konkretnym poziomie. Aby dana reklama outdoorowa była dobrze zapamiętywalna, powinna zawierać wyraziste loga, ciekawe grafiki oraz krótkie hasła. Jako że większość konsumentów widzi tę reklamę tylko przez kilka sekund (na przykład przejeżdżając obok), reklama musi przyciągnąć wzrok i pozostać w pamięci odbiorcy.
Bardzo często reklamy outdoorowe są bardziej skuteczne ze względu na to, że nie są nachalne. Ciągle powtarzane reklamy w radiu czy telewizji, a także okienka wyskakujące podczas przeglądania stron internetowych zamiast zachęcać, często irytują odbiorców. Reklamy zewnętrzne są dostrzegane przy okazji, a odbiorcy wręcz nieświadomie budują sobie znajomość marki. Wybór tego rodzaju promowania przedsiębiorstwa sprawdzi się zarówno w przypadku dużych firm, jak i małych przedsiębiorstw dopiero co wchodzących na rynek.
Efektywność reklam outdoorowych jest związana również z ich dużą dostępnością. Duża ilość billboardów, słupów ogłoszeniowych oraz miejsc reklamowych na wiatach przystankowych daje przedsiębiorcom spore pole do działania, docierając do bardzo zróżnicowanych grup odbiorców oraz stopniowe budowanie zaufania wśród konsumentów.