Pylony reklamowe są jednym z rodzajów reklamy zewnętrznej. Pełnią przede wszystkim rolę informacyjną, stanowią swego rodzaju drogowskaz wskazujący siedzibę firmy. Do zalet pylonów reklamowych należy zaliczyć przede wszystkim trwałość, estetykę oraz duży zasięg. Ze względu na ich umiejscowienie pozwalają na identyfikację danej firmy bez narzucania się klientowi. Dodatkowo mogą pełnić funkcję informacyjną.
Jakie są najpopularniejsze rodzaje pylonów reklamowych?
Pylony reklamowe są jednym z integralnych elementów każdego miasta i większej miejscowości. Klasyczne pylony przyjmują postać pionowego elementu reklamowego o stosunkowo dużych rozmiarach, dzięki czemu są widoczne z daleka. Konstrukcja tego rodzaju reklamy wykonywana jest z aluminium lub stali. Obecnie pylony przyjmują bardzo ciekawe formy, jednak zgodnie z podziałem najczęściej wykorzystywane są:
- Pylony klasyczne,
- Pylony podświetlane,
- Pylony dwustronne,
- Pylony z kasetonami.
W jakim celu stosowane są pylony reklamowe?
Wyżej wspomniane pylony reklamowe różnią się między sobą przede wszystkim wyglądem i metodą wykonania. Niezależnie od rodzaju, każdy z nich spełnia tę samą lub podobną funkcję. Pylony reklamowe nazywane również totemami lub witaczami często wykorzystuje się w celu identyfikacji firmy. Wiszące nad drzwiami logo lub kaseton przytwierdzony obok wjazdu pozwala klientowi na łatwiejsze trafienie do siedziby.
Pylony są ważnym elementem brandingu sieci firm, ponieważ pozwalają na zbudowanie świadomości marki wśród klientów. W wielu przypadkach zastępują tradycyjne szyldy. Pylony reklamowe mogą również stanowić miejsce promowania nowych usług czy produktów. Umieszczone w miejscu oddalonym od firmy zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania z usług danego przedsiębiorstwa.