W obecnych czasach we wszystkich branżach bardzo dużą rolę odgrywają innowacyjne technologie. Stare metody zostają zamienione na całkowicie nowe, pozwalające na zaoszczędzenie środków finansowych, czasu, czy też przyciągnięcie nowych klientów. W przypadku branży reklamowej i marketingowej stosunkowo nową metodą jest renderowanie. Renderem produktowym nazywa się wizualizację 3D konkretnego produktu, która daje wręcz nieograniczone możliwości prezentacyjne. Dzięki takiej wizualizacji możliwe jest stworzenie najlepszej wersji opracowywanego produktu.
Gdzie wykorzystuje się rendery reklamowe i w jaki sposób powstają?
Tworzenie renderów reklamowych jest procesem długotrwałym i skomplikowanym, jednak dzięki niemu możliwe jest otrzymanie idealnego projektu. Do tego celu wykorzystuje się specjalne programy, prace nie wymagają dużej ingerencji ze strony człowieka. Pierwszym krokiem podczas tworzenia renderów produktowych jest stworzenie bryły przestrzennego modelu, a następnie nadanie mu odpowiedniej faktury i barwy, dzięki czemu całość prezentuje się realistycznie. Na końcu konieczne jest odpowiednie ustawienie świateł i cieni, a także dobranie środowiska.
Rendery reklamowe wykorzystywane są przede wszystkim do prezentacji prototypów o bardzo realistycznych kształtach i świetnie odwzorowanym wyglądzie. Możliwe jest wykonanie wizualizacji prostych przedmiotów użytku domowego, jak i skomplikowanych pojazdów czy maszyn. Projekty powstają w oparciu o zdjęcia, szkice lub rysunki techniczne. Z renderowaniem można spotkać się również w różnego rodzaju filmach i grach video.
Jakie są największe zalety renderów reklamowych?
Dzięki renderom produktowym możliwe jest przedstawienie danego produktu jeszcze przed jego produkcją i oficjalną sprzedażą, co pozwala na zwiększenie zainteresowania ze strony klientów. Takie działanie marketingowe pozwala również na poprawienie wyników sprzedaży poprzez przedsprzedaż. Nieprzeciętny sposób zaprezentowania danego produktu ma pozytywny wpływ na zainteresowanie ze strony konsumentów.
Dużą zaletą renderów reklamowych jest to, że za ich pomocą można z łatwością przedstawić elementy niemożliwe do uchwycenia na zdjęciu. Dzięki wizualizacjom nie ma konieczności ingerowania w strukturę przedmiotu. Dobrym przykładem jest wykonywanie renderu reklamowego materaca czy silnika pojazdu – poszczególne elementy i warstwy pokazane są w sposób dokładny i estetyczny, nie ma konieczności niszczenia ich na potrzeby reklamy.